Na nézzük a gondolattérképeket. Négy javaslatot kaptunk, ezeket ide írom, mert nekem is segítség lehet később.. :D Ezek a bubbl, a mindmeister, a midomo és a popplet.
A midmeister-t választottam. Hasonlóan a szófelhőhöz, a vizuálisoknak hatalmas segítség lehet így rendszerezni a témaköröket. Itt is elmondható, hogy kézbe véve egy ilyet a téma elején, végén, vagy akár ha a tanár ezt használja iránytűként a témánál az hasznos lehet, de ez a tanár, vagy az adott diszciplína logikáját követi. Ha a diák saját magának gyártja le, akkor az már a saját logikáját fogja követni, amit nyilván sokkal inkább ért és magáénak érez.
A midmeister-t választottam. Hasonlóan a szófelhőhöz, a vizuálisoknak hatalmas segítség lehet így rendszerezni a témaköröket. Itt is elmondható, hogy kézbe véve egy ilyet a téma elején, végén, vagy akár ha a tanár ezt használja iránytűként a témánál az hasznos lehet, de ez a tanár, vagy az adott diszciplína logikáját követi. Ha a diák saját magának gyártja le, akkor az már a saját logikáját fogja követni, amit nyilván sokkal inkább ért és magáénak érez.
Íme a középiskolai kerettanterven valamivel túlmutató gondolattérkép:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése